Wśród młodych słuchaczy RMF Maxx stało się popularniejsze niż Radio Zet
Słuchalność RMF FM wzrosła z 30,9 proc. do 32,1 proc., a Eski - z 20 proc. do 24,8 proc. (fot. SoundOn/Pexels.com)
Wśród młodych słuchaczy rośnie słuchalność RMF FM i Eski, a maleje Radia Zet.
Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, w grupie słuchaczy między 15. a 24. rokiem życia w okresie lipiec-wrzesień 2022 roku RMF FM zdobył 32,1 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 30,9 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.
Czytaj też: Stacje Grupy RMF w konkurencyjnym Open FM. "To są testy"
Słuchalność Radia Eska w grupie 15-24 lat wzrosła rok do roku z 20 proc. do 24,8 proc. Trzeci był RMF Maxx, który wyprzedził Radio Zet. Udział RMF Maxx zwiększył się z 8,6 proc. do 8,9 proc., a Radia Zet – zmniejszył z 9,9 proc. do 7,4 proc.
W pierwszej dziesiąte najchętniej słuchanych stacji przez osoby między 15. a 24. rokiem życia znalazły się również:
- Vox FM – 4,1 proc. (spadek z 4,6 proc.),
- Antyradio – 3,3 proc. (wzrost z 2,1 proc.),
- Radio Złote Przeboje – 1,8 proc. (spadek z 2,1 proc.),
- regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 – 1,3 proc. (spadek z 2,6 proc.),
- Radio Plus – 1 proc. (wzrost z 0,7 proc.)
- oraz – ex aequo z 0,9 proc. – Program I Polskiego Radia (0,9 proc. również przed rokiem) i Radio SuperNova – 0,9 proc. (spadek z 1,2 proc.).
Czytaj też: Słuchacze i dziennikarze Radia 357 zasadzili 4250 drzewek na 3,57 ha
Poniżej 1 proc. była nie tylko słuchalność radiowej Jedynki, ale i Trójki, której udział wyniósł 0,8 proc. (spadek z 0,9 proc.).
RMF FM, Eska, RMF Maxx i Radio Zet mają niemal 3/4 rynku wśród młodych słuchaczy (73,2 proc. udziału), podczas gdy wśród wszystkich badanych między 15. a 75. rokiem życia – 55,9 proc.
Czytaj też: TVP unieważniła przetarg na dostawę prądu. Nie wpłynęła żadna oferta
(KOZ, 26.10.2022)